Vizitky na výšku vs na šířku + štatistika

Vizitky na výšku vs na šířku + štatistika

Vizitky na výšku alebo vizitky na šírku?

Chystáme sa doplniť naše vzory vizitiek o nové návrhy. Pri zadávaní práce grafikovi som premýšľal nad pomerom záujmu o vizitky na výšku (portrait) a vizitky na šírku (landscape). Ako tlačiareň máme množstvo objednávok vizitiek a tak som sa pustil do dataminingu našej databázy.

Čo prezradila databáza - štatistiky

Výsledky ma celkom prekvapili, očakával som prevahu vizitiek na šírku, ale nie až takú. Zo všetkých objednávok vizitiek (niekoľko tisíc) až 99,6 % boli vizitky orientované na šírku. Orientáciu na výšku malo len necelých 0,4 % vizitiek. Čakali ste to?

Sme takí konzervatívni alebo to má opodstatnenie?

Ak sa budete držať overenej klasiky nič nepokazíte. Na druhej strane ani nebudete vyčnievať z radu. Pre niektoré kreatívne povolanie je zaujať na prvý pohľad kľúčové. Poriadne sa zamyslite pred navrhovaním svojich vizitiek a zvážte pre a proti.

Vizitky na šírku: pre a proti

PreProti

- Štandardný tvar, norma vizitkárov, zakladačov, stojanov ...

- Tradičné, nešokujú

- Obsiahnu dlhé mená bez problémov

- Obsiahnu akékoľvek logo či horizontálne, či vertikálne
- Pohodlne sa čítajú v zakladačoch vizitiek

- Tradičný tvar, nešokujú :)

Vizitky na výšku: pre a proti

PreProti
- Upútajú pozornosť, zostanú v pamäti pretože sú iné

- Sú iné, netradičné, nie každý má rád zmenu

- Problém s dlhými menami

- Problém s dlhým horizontálnym logom

- Problém s dlhou doménou webu

- Nutnosť otáčať celý zakladač vizitiek pri čítaní kontaktu z vizitky

Činnosť a publikum

Vizitky na výšku sú vhodné pre povolania, od ktorých sa očakáva (toleruje) kreativita. Ako umelci, internetové, marketingové agentúry a podobne. Pri profesiách ako právnik, finančný poradca, doktor, úradník atď. sa prikláňam k horizontálnej variante.

Nezabudnite na účel

Vizitka má v prvom rade odovzdať kontaktné informácie druhej osobe. Síce v druhom, ale veľmi podstatnom rade, vás vizitka aj predáva. Predstavte si napr. situáciu, kedy nemáte priestor predstaviť slovne svoju činnosť, zanechať dojem. Stihnete len odovzdať svoju vizitku. Vizitka by mala obsahovať okrem kontaktnej aj marketingovú informáciu, ktorá zostane v čitateľovi. Riešením sú obojstranné vizitky. Kontaktná predná a kreatívna zadná strana.

Ďalšou možnosťou je (ne)zvoliť rôznu orientáciu pri obojstrannej tlači. Napr. predné na výšku a zadné na šírku. Z užívateľského hľadiska je to zlé riešenie. Ľudí mätie, nevedia narýchlo ako vizitku správne otočiť pre pohodlné čítanie.

Príklady

Aký záver ste si urobili vy? Ktorá orientácia vyhovuje viac vám?

Kontaktujte nás

* Povinné údaje