Etiketa na firemnom večierku
Poznáte to, blíži sa koniec roka a
firemný večierok sa nezadržateľne blíži. Ste plný zmiešaných pocitov.
Na jednu stranu sa tešíte, no na druhú stranu máte obavy, aby ste si neurobili nejaký "trapas". To čo sa hodí na oslavu
s priateľmi alebo rodinou sa
nehodí na firemný večierok. Zozbierali sme pre vás
niekoľko tipov
ako sa správať a na čo si dávať pozor, aby ste si večierok naplno užili a nemuseli mať na druhý deň výčitky.
1. Dress code
Oblečením na párty to všetko začína. Samozrejme je potrebné ho prispôsobiť konkrétnej udalosti.
Vo všeobecnosti sa ale odporúča obliecť sa slušne, ale nie ako na poradu s výkonným riaditeľom. Šaty by mali zakrývať
čo najviac pokožky a nepôsobiť príliš vyzývavo.
Dámy by sa mali držať základného pravidla, buď odhalia nohy,
alebo ramená a dekolt.2. Čas
Firemný večierok nie je diskotéka ani ples, na ktorom platí, že neskorší príchod je IN.
Príďte preto načas!
Neujde vám žiadna časť spoločného programu a predídete tým trapasu, že vás budú hľadať, aby už mohli začať. Veď predsa dobrý tím začína spolu.
3. Jedlo
Firemné večierky sú miesta, kde sa môžete stretnúť so všelijakými dobrotami. Neodporúčame vám ale jesť
veľké množstvá až sa vám bude sypať z taniera. Nechcete predsa pôsobiť, že ste sa na večierok prišli len najesť.
Ak by vám jedlo aj akokoľvek chutilo, dajte si primeranú porciu a radšej si potom vypýtajte recept.
Dáte tým najavo, že vám chutilo, ale nie ste pahltný.
4. Alkohol
Toto je
kameň úrazu väčšiny firemných večierkov. Nechcete vyzerať ako "suchár" a tak si s chuťou s každým
vypijete. Takto ale pôsobíte ako alkoholik. Ešte horšie je, keď to s alkoholom preženiete a na druhý deň vás okrem "opice"
budú trápiť aj výčitky čo ste komu povedali alebo povyvádzali.
Odporúčame preto radšej konzumácie vína.5. Diskusia
Koncoročné posedenia sú
ideálnym miestom na spoznávanie kolegov, s ktorými ste bežne v styku len e-mailom
a telefonicky, prípadne
z iného oddelenia. Využite preto čas na rozhovor s nimi. Vaše oddelenie vás
dokonale pozná a času na rozhovor s nimi máte neúrekom. Rozhovor veďte
v priateľskom duchu, negatívne témy
a výčitky si odpustite. Nikdy nehovorte niečo, čo by ste bežne v kancelárií nepovedali. Taktný je tiež rozhovor s
nadriadeným,
vyhnite sa ale témam o zvyšovaní platu alebo sťažovaniu sa.6. Fotografovanie
Mať množstvo
foto zážitkov z večierka je síce pekná spomienka, ale len ak s tým všetci súhlasia.
Nefotografujte preto bezhlavo a nikoho do spoločných fotiek nenúťte.
Rešpektujte ich súkromie.
7. Kedy ísť domov?
Vo všeobecnosti platí, že
nie je slušné z večierku odchádzať prvý. Pôsobíte tak, že ste tam nasilu
a ľudia, s ktorými tam ste vás nezaujímajú.
Vydržte preto do polovice a keď vidíte, že sa začne zbierať
domov väčšina, choďte aj vy.
Vyvarujte sa tiež neskorému odchodu so zhasínajúcimi svetlami a zametaním personálu.