5 pravidiel pre firemné vianočné pozdravy

| Poviete si: "Je to tradičné, nejde tam čo pokaziť." Popravde: Ide! pripravili sme pre vás 5 pravidiel pre firemné novoročenky, na ktoré by ste nemali zabudnúť. O rady sme požiadali pána Ladislava Špačka, odborníka na etiketu a komunikáciu zo stránky www.ladislavspacek.cz | ![]() |
5 pravidiel pre firemné vianočné pozdravy

Nezabudnite na potencionálnych budúcich klientov
Firemné vianočné pozdravy sa štandardne
posielajú klientom,
dodávateľom či kolegom. Nezabudnite aj na potencionálnych klientov, ktorým chcete zostať na očiach pre
budúcu spoluprácu.
Príjemné pripomenutie sa môže nadviazanie spolupráce urýchliť.

Vyhnite sa možnosti uraziť príjemcu
"Novoročenky mohou být romantické, veselé, vážné, s fotkami autorů nebo vánočními motivy, prostě je to
zcela volný žánr." Ladislav Špaček
Firemné vianočné priania, ale ponechajte
neutrálne.
Bez náboženského alebo rasového kontextu či dávky humoru, ktorý by mohol byť nesprávne pochopený a uraziť
príjemcu.
Urobte tak iba ak ste si 100% istý, že sa tak nestane. Klasickým motívom nič nepokazíte.

Nezabudnite na osobný rozmer vianočných pozdravov
Aj keď je to pracnejšie, ideálne by mal ďakovať za firmu ten, ktorý s príjemcom spolupracoval, nie vždy to
je konateľ firmy. Osobný rozmer dodá firemnej
novoročenke hlavne vlastnoručný podpis.
"Tištěný text by měl být doplněn vlastnoručním podpisem odesílatele." Ladislav Špaček

Príjemca musí vedieť od koho pozdrav dostal
Nezabudnite, že príjemca by mal vedieť od koho vianočné
priania dostal.
Preto pridajte do textu priania čitateľne: vaše meno a adresu alebo logo. Prípadne priložte do obálky vašu
vizitku.
"Vždy přibalte i vizitku. Jsou lidé, kteří dostávají desítky novoročenek, a luštit podpisy je obvyklý
nepříjemný předvánoční rituál, který zabere spoustu času, často bývá neúspěšný." Ladislav Špaček

Pošlite ich včas, ideálne druhý decembrový týždeň
Rozosielanie novoročeniek je veľmi dôležité.
15. december je ideálnym dňom, kedy by mali byť vianočné
priania
doručené. Svet už dýcha vianočnou náladou, ale stále sa pracuje, neskôr už môžu vaši partneri byť na osobnej
alebo celozávodnej
dovolenke či prázdninách. Zároveň dávate aj možnosť zareagovať tým, ktorí na vás pozabudli.
"Měli bychom znát odesílatele, protože novoročenky se posílají recipročně, měli bychom ji také
poslat tomu, kdo nám poslal svoji." Ladislav Špaček
Príklad korektnej firemnej novoročenky

Kreativite sa medze nekladú ak spĺňa tieto pravidlá. Podeľte sa s nami o vaše skúsenosti pre
posielanie a
tlač vianočných prianí. Aké budú tie vaše?
