Reklamné letáky sú prezentáciou nielen samotných produktov, ale takisto firmy. Kvalita letákov tak vedome i podvedome buduje celkový image spoločnosti. Zanechať pozitívny dojem je možné práve prostredníctvom kvalitných reklamných materiálov.
Okrem grafického vizuálu a kvality tlače letákov je nemenej dôležitý obsah letáku - jeho posolstvo a výzva. Prinášame vám niekoľko tipov, ako vytvoriť obsah reklamného letáku, ktorý predáva:
1) Prioritou je zákazník a jeho potreby, nie váš produkt a jeho vlastnosti. Veríme, že ponúkate skvelé produkty a ste z nich právom nadšený. Máme pre vás však nepríjemnú správu: Vašich zákazníkov vaše produkty nezaujímajú! Bolestivé, že? Pri tvorbe obsahu si musíte uvedomiť, že ľudí zaujíma úžitok, ktorý im vaše produkty poskytnú. Skúste sa preto zamyslieť a odpovedzte na otázky: Čo môj produkt zákazníkovi prinesie? Ako mu uľahčí život?
Názorný príklad: Ak ponúkate napríklad MP3 prehrávače, namiesto zvýraznenia veľkosti pamäte (2 GB, 4 GB, 8 GB, ...) radšej zvýraznite informáciu, približne koľko pesničiek sa do MP3 prehrávača zmestí.
Niekto múdry raz povedal, že ľudia si kupujú produkty, ktoré im zarábajú peniaze, šetria čas alebo zvyšujú šancu mať sex. Patria vaše produkty do jednej z týchto kategórií? Ak áno, vedia o tom aj vaši zákazníci?
2) Menej (obsahu) je niekedy viac. Pri tvorbe reklamných letákov platí, že ich obsah má byť jasný, stručný a výstižný. Váš potenciálny zákazník musí aj pri letmom pohľade na leták pochopiť jeho posolstvo. Píšte zrozumiteľne, snažte sa vyhýbať zložitým technickým výrazom a marketingovým klišé.
3) Nezabudnite na výzvu k akcii! Každý reklamný leták by mal končiť výzvou, aby ten, kto váš leták prečíta, vykonal ďalší krok. Ďalším krokom môže byť rôzna želaná akcia, napr. návšteva vašej kamennej predajne alebo eshopu, kúpa produktu v akcii, atď.
4) Vyvolajte pocit urgentnosti! Ak ponúkate produkt v zľave, túto akciu časovo ohraničte. Aj tí menej rozhodní zákazníci budú motivovaní vašu ponuku zvážiť.
5) Zamerajte sa na jednu tému! Nepoužívajte jeden leták na zdelenie veľkého množstva informácií alebo na propagovanie viacerých produktov. Papier síce znesie veľa, ale vaši potenciálni zákazníci toho znesú menej! Preplnené letáky nie sú lákavé! Odporúčame použiť jeden reklamný leták na spropagovanie jedného produktu. Letáky a informácie v nich obmieňajte, aby ste pre vašich zákazníkov mali stále nové a aktuálne ponuky.
Ste pripravení na spustenie úspešnej letákovej kampane? Veríme, že vďaka našim tipom ste získali potrebnú dávku inšpirácie.
Máte predstavu ako by mal váš reklamný leták vyzerať, ale nemáte čas sa zaoberať jeho návrhom? Opíšte nám vaše predstavy a náš profesionálny grafik sa postará o návrh vášho reklamného letáku. Zadarmo!
Ste kreatívny a trúfate si vytvoriť vlastný návrh letáku? Do toho! Navrhnite si reklamný leták v našom online editore!
Už máte vytvorený vlastný návrh? Pošlite nám hoa my sa radi postaráme o tlač.
Kontaktujte nás