Ako úplne prvé si odpovedzte na otázky: Prečo? Ako? Čo? Prečo robí firma, zadávateľ, čo robí (hodnoty)? Ako robí to čo robí (vlastnosti)? A až nakoniec sa zamyslite čo chce povedať / predať (schopnosti, produkt). Týmto "obrátením" schémy otázok sa riadi napr. Apple. Nebojte sa papiera. Najprv si myšlienky načrtnite. Až potom otvorte photoshop. :)
Nezabúdajte ani na kvalitu tlače plagátov. Všetky prvky (logo, fotografie, ...), ktoré sa chystáte použiť v grafike plagátu musia mať dostatočnú kvalitu pre plagát v danom rozmere. Nerozťahujte obrázky nad ich originálne veľkosti. Používajte logá vo vektorovom formáte a fotografie v dostatočnom rozlíšení (pomôcka na stiahnutie: 5 tipov pre kvalitnú tlač).
Pred tlačou plagátu určite informáciám priority. Najdôležitejšie informácie označte najviac, menej dôležité prezrite menšie tak, aby čitateľ prirodzene schádzal po plagáte pohľadom smerom dole. Nebojte sa pridať do grafiky "skryté" vodítka k dôležitým oznámeniam (gesto ruky, podsvietenie, šípky, ...).
Príliš veľa textu je na škodu. Nesnažte sa rozprávať príbeh pomocou textu, spoľahnite sa na grafiku plagátu. Nikto nechce tráviť dlhý čas pred plagátom a lúštiť jeho obsah. Nechajte to na www stránku, kam plagát smeruje.
Vyhnite sa každodenným fontom, s ktorými sa ľudia bežne stretávajú na www stránkach, mailoch alebo knihách. Dbajte ale vždy na ich čitateľnosť. Kvalitné fonty (niektoré aj zadarmo) každého druhu nájdete napríklad na www.dafont.com alebo www.google.com/webfonts.
Prečo sa vám niektoré plagáty zdajú lepšie ako iné? Nemusí to byť len o kreativite grafika. Veľkú úlohu hrá harmónia použitých farieb, farieb písma, farieb vo fotografii a pod. Nemusíte ovládať teóriu farieb. Grafické programy ponúkajú rôzne príbuzné palety farieb, stačí vybrať tú vhodnú pre vaše potreby tlače plagátov. Inšpirácie nájdete napríklad na www.colourlovers.com.
Dobre navrhnutý plagát by mal byť graficky vyvážený. Držte sa pravidla o počte elementov. Rozdeľte plagát na dve polovice a spočítajte prvky v nich. Ich počet by mal byť približne rovnaký v oboch častiach. Snažte sa o rovnováhu vertikálne i horizontálne.
Niekedy si plagát vyžaduje porušenie pravidiel, aby bol unikátny. Je dôležité tieto pravidlá ovládať, aby ste ich vedeli porušovať ako profík. Aj Picasso sa najprv naučil maľovať realisticky :)
Rád doplním vaše postrehy k príprave návrhu a tlače plagátov.
Kontaktujte nás