Etiketa na firemnom večierku

Etiketa na firemnom večierku
Poznáte to, blíži sa koniec roka a firemný večierok sa nezadržateľne blíži. Ste plný zmiešaných pocitov. Na jednu stranu sa tešíte, no na druhú stranu máte obavy, aby ste si neurobili nejaký "trapas". To čo sa hodí na oslavu s priateľmi alebo rodinou sa nehodí na firemný večierok. Zozbierali sme pre vás niekoľko tipov ako sa správať a na čo si dávať pozor, aby ste si večierok naplno užili a nemuseli mať na druhý deň výčitky.

1. Dress code

Oblečením na párty to všetko začína. Samozrejme je potrebné ho prispôsobiť konkrétnej udalosti. Vo všeobecnosti sa ale odporúča obliecť sa slušne, ale nie ako na poradu s výkonným riaditeľom. Šaty by mali zakrývať čo najviac pokožky a nepôsobiť príliš vyzývavo. Dámy by sa mali držať základného pravidla, buď odhalia nohy, alebo ramená a dekolt.

2. Čas

Firemný večierok nie je diskotéka ani ples, na ktorom platí, že neskorší príchod je IN. Príďte preto načas! Neujde vám žiadna časť spoločného programu a predídete tým trapasu, že vás budú hľadať, aby už mohli začať. Veď predsa dobrý tím začína spolu.

3. Jedlo

Firemné večierky sú miesta, kde sa môžete stretnúť so všelijakými dobrotami. Neodporúčame vám ale jesť veľké množstvá až sa vám bude sypať z taniera. Nechcete predsa pôsobiť, že ste sa na večierok prišli len najesť. Ak by vám jedlo aj akokoľvek chutilo, dajte si primeranú porciu a radšej si potom vypýtajte recept. Dáte tým najavo, že vám chutilo, ale nie ste pahltný.

4. Alkohol

Toto je kameň úrazu väčšiny firemných večierkov. Nechcete vyzerať ako "suchár" a tak si s chuťou s každým vypijete. Takto ale pôsobíte ako alkoholik. Ešte horšie je, keď to s alkoholom preženiete a na druhý deň vás okrem "opice" budú trápiť aj výčitky čo ste komu povedali alebo povyvádzali. Odporúčame preto radšej konzumácie vína.

5. Diskusia

Koncoročné posedenia sú ideálnym miestom na spoznávanie kolegov, s ktorými ste bežne v styku len e-mailom a telefonicky, prípadne z iného oddelenia. Využite preto čas na rozhovor s nimi. Vaše oddelenie vás dokonale pozná a času na rozhovor s nimi máte neúrekom. Rozhovor veďte v priateľskom duchu, negatívne témy a výčitky si odpustite. Nikdy nehovorte niečo, čo by ste bežne v kancelárií nepovedali. Taktný je tiež rozhovor s nadriadeným, vyhnite sa ale témam o zvyšovaní platu alebo sťažovaniu sa.

6. Fotografovanie

Mať množstvo foto zážitkov z večierka je síce pekná spomienka, ale len ak s tým všetci súhlasia. Nefotografujte preto bezhlavo a nikoho do spoločných fotiek nenúťte. Rešpektujte ich súkromie.

7. Kedy ísť domov?

Vo všeobecnosti platí, že nie je slušné z večierku odchádzať prvý. Pôsobíte tak, že ste tam nasilu a ľudia, s ktorými tam ste vás nezaujímajú. Vydržte preto do polovice a keď vidíte, že sa začne zbierať domov väčšina, choďte aj vy. Vyvarujte sa tiež neskorému odchodu so zhasínajúcimi svetlami a zametaním personálu.
Ak ste už dostali svoju pozvánku na firemný večierok, nič vám nebráni v tom užiť si ho podľa našich pravidiel a zdravého úsudku. Keď máte vo firme ale na starosti organizovať toto podujatie vy, pomôžte si našimi hotovými šablónami na pozvánky na firemný večierok.

pozvanky-na-vecierok

Kontaktujte nás

* Povinné údaje